Wednesday, 19 June 2013

Semester Akhir !

Assalammualaikum :)

Sedar tak sedar aku dah di semestar 5.Semester akhir untuk Diploma Pengurusan Ladang .Semester akhir untuk belajar lah.Lepas ni untuk semester 6 aku kena buat praktikal .Disebabkan aku semester akhir,ya Allah memang busy sangat-sangat . Banyak assignment kena buat.Before this memang banyak assignment jugak ,tapi untuk sem akhir ni memang ya rabbi nala punye banyak assignment . Dengan subject yang agak killer ,haa memang sesedap rasa lah kan ! Tapi aku tak kisah pon,adat la kita belajar kan .Nak tuntut ilmu kena la berusaha lebih untuk masa depan sendiri jugak . Berbalik pada assignment yang banyak tu ,meh aku senaraikan ,mula mula assignment untuk subject ENTREPRENEUR.Untuk subjek ni assignment nye kita kene buat bisnes dan keluarkan produk yang inovasi,kreatif dan kritis serta pelbagai tis lagi lah .Kemudian untuk subject AGRICULTURAL EXTENSION,lebih kurang macam ENTREPRENEUR jugak.Tapi kita kene buat method demo.Tak kisah lah korang nak buat produk ape,tapi kene tunjuk cara nak buat depan panel dan audiences kot ! Oke,then untuk subjek land survey,assignment nyer pulak,kene ukur tanah macam mana entah.Yelah sebab belum mula,aku nak describe lebih-lebih pon aku tak pandai sangat.Untuk field work untuk kos aku pulak,sebab kos aku memang ade field work untuk setiap sem.Untuk sem 5,kami kene ternak ayam dan puyuh .Tak cukup dengan tu,nak uruskan tempat praktikal lagi.Dan nak uruskan untuk muet .Haha .Banyak kan assignment aku untuk sem last ni,tapi mengapa aku masih depan laptop bermalas-malasan sambil meng update blog ? WHY UNA WHY? Haha .tapi ape ape pon ,untuk sem ni aku tekad untuk mengambil kembali anugerah dekan yang dah dua tahun aku tak dapat.Untuk sem 5 dan 6 akan datang aku nak berusaha dengan lebih bersungguh-sungguh .Amin .Fighting UNA :)
Amboi ,putih nyer kau jah .HAHA
Busy-busy pon sempat jugak meet dengan si dia .Thanks awak jumpa saya :)




1 comment:

  1. hye sis,contact lense tu still available.boleh wassap mana yg nak k. :)

    ReplyDelete